Meteen naar de inhoud

Wat is er mogelijk als je online beter gevonden wilt worden?

Online vindbaarheid is de laatste jaren belangrijker dan ooit. Steeds meer aankopen gaan via internet en smartphones zijn niet meer weg te denken in het dagelijkse leven. Kijk maar eens naar jezelf; hoe vaak doe jij een aankoop via internet of maak je überhaupt gebruik van het internet? Door dit gebruik van internet is het voor elk bedrijf erg belangrijk om online duidelijk vindbaar te zijn. Want wanneer je niet vindbaar bent in bijvoorbeeld Google, dan loop je veel bezoekers mis. Deze bezoekers zullen naar een concurrent gaan en hierdoor mis jij dus de omzet.

Om deze omzet of de klanten binnen te halen is het dus essentieel dat jij werkt aan je online vindbaarheid. Hiervoor is een goede website natuurlijk van groot belang, maar met een goede website alleen red je het niet. Deze website moet namelijk wel bij gebruikers in beeld komen en hier komt SEO en SEA in beeld. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en dit is alle energie die wordt gestoken in het verbeteren van de onbetaalde positie. Het behalen van een hoge positie in Google is een lastig proces dat ook erg veel tijd kost. Vooral voor een nieuwe website is het erg moeilijk om snel hoger in Google te komen. Hierdoor kan het vooral in de beginfase van een nieuw bedrijf handig zijn om SEA in te zetten. SEA staat voor zoekmachine adverteren en zorgt voor een plek in de betaalde resultaten in Google. Via SEA kun je direct een hoge plek in Google verkrijgen, deze plek koop je door een bedrag per klik te betalen. Deze campagnes worden opgezet in Google AdWords, dit is het advertentiekanaal van Google.

Wanneer je niet voldoende kennis van SEA hebt is het goed om de hulp in te schakelen van een . Wanneer je zelf met onvoldoende kennis aan de slag gaat worden er vaak fouten gemaakt. Er wordt bijvoorbeeld onnodig budget besteed of de verkeerde doelgroep wordt aangesproken. Hierdoor wordt het budget niet optimaal besteed en dit is natuurlijk zonde. Daarnaast zijn er meer redenen om een AdWords specialist in te schakelen. Hieronder vertellen wij drie van deze redenen:

  1. Tijdbesparing

Het opzetten en bijhouden van AdWords campagnes kost veel tijd. Wanneer je deze SEA uitbesteedt kun je deze tijd zelf besteden in andere werkzaamheden. Daarnaast is een specialist niet voor niets een specialist en zal hij efficiënter te werk gaan dan jij waarschijnlijk zelf zou doen.

  1. Kosten verdienen zich vanzelf terug

Veel mensen denken dat het uitbesteden van AdWords veel geld kost en dat het niet rendabel kost. Het inschakelen van AdWords kost inderdaad geld, maar dit geld wordt vaak vanzelf terug verdiend door het werk van een specialist. Zo zorgt een specialist vaak voor een grotere omzet, dit kan zelfs vaak met een kleiner budget. Hierdoor bespaar je uiteindelijk veel meer geld dan je uitgeeft.

  1. Samenwerking

Als laatste kan het ook handig zijn om een AdWords specialist in te schakelen wanneer je zelf wel verstand hebt van AdWords en SEA. Een specialist heeft namelijk vaak andere inzichten dan dat jij hebt. Hierdoor verkrijg je nieuwe ideeën of strategieën waaraan je zelf nog nooit hebt gedacht.

Join the conversation

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *